
In de wereld van vandaag doet bijna elk bedrijf aan een of andere vorm van online marketing. Het kan zo simpel zijn als een Facebook-pagina van een klein bedrijf of zo complex als de geïntegreerde digitale strategie van een multinational, compleet met SEO en PPC-reclame om de omzet te verhogen. Meeste bedrijven werken samen met marketingbureaus. Reclamebureau Kicker is gespecialiseerd in zowel online- als offline
1) Digitalisering – In de afgelopen jaren is de manier waarop we producten kopen endiensten is veranderd. Een groot aantal mensen kiest ervoor om producten en diensten online op te zoeken alvorens tot aankoop over te gaan. Wanneer u bijvoorbeeld op Google zoekt naar de naam van een bedrijf + product of dienst, zal een van de topresultaten vrijwel zeker de website van dat bedrijf zijn. Als die website niet geoptimaliseerd en zichtbaar is, dan is het bedrijf potentiële business misloopt. Met dat gezegd zijnde, is het duidelijk waarom bedrijven nu zwaar investeren in digitale strategieën.
2) Online marketing is toegankelijker geworden – In het verleden was online marketing beperkt tot grote bedrijven met enorme budgetten die het zich konden veroorloven om gespecialiseerde digitale marketeers in te huren om hun zoekmachine optimalisatie en social media campagnes te beheren. Maar vandaag de dag, met de komst van platforms zoals Hootsuite of Buffer, kunnen bedrijven gemakkelijk hun eigen digitale marketingcampagnes starten en beheren.
3) Digitaal is goedkoper – Voor eigenaren van kleine bedrijven kan online gaan en investeren in SEO en social media-strategieën een kosteneffectieve manier zijn om de naamsbekendheid te vergroten en meer omzet te genereren. En met Facebook’sadvertentieplatform en Google’s AdWords, kunnen bedrijven miljoenen potentiële klanten bereiken in een kwestie van minuten.
4) Digitalisering heeft het gemakkelijker gemaakt om de ROI te meten – Vroeger kon een bedrijf alleen bijhouden hoeveel mensen hun winkel bezochten na het zien van een advertentie, maar vandaag kunnen ze zien hoeveel bezoekers uit die bepaalde advertentie of zoekopdracht kwamenresultaat. Dit maakt marketing digitaal niet alleen doeltreffender, maar ook het vermogen van een bedrijf om resultaten te traceren en ROI te genereren is drastisch verbeterd.