
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om te adverteren op social media. Dit kan op veel verschillende manieren. Verreweg de populairste manier op dit moment is door middel van influencer marketing. Influencers zijn mensen die actief zijn op social media en een grote groep volgers hebben. Het is mogelijk om hun in te schakelen om jouw product of dienst te promoten. In dit artikel geef ik je een aantal handige tips om succesvol influencer marketing in te zetten.
Kies de juiste influencer
De influencer die jij kiest, wordt voor de doelgroep op social media het gezicht van jouw bedrijf. Het is om die reden belangrijk om een influencer te kiezen dat bij jouw bedrijf past. Zorg ervoor dat je van te voren onderzoek doet, bekijk zijn of haar social media kanalen en controleer of diegene een goede reputatie heeft. Het aantal volgers dat iemand heeft zou je mee kunnen nemen in je onderzoek, maar hoeft geen voorwaarde te zijn. Iemand met een lager aantal trouwe volgers kan bijvoorbeeld evenveel mensen bereiken als iemand met meer volgers die minder loyaal aan hem of haar zijn.
Kies het juiste social media kanaal
Nadat je een keuze hebt gemaakt wat voor soort influencer je wil gebruiken, is het tijd om na te denken over welk social media kanaal je wil gaan gebruiken. Dit is een belangrijke keuze, omdat op elk social media kanaal weer een andere doelgroep actief is. Daarnaast hebben influencers vaak één kanaal waar zij op uitblinken. Wil je graag hulp op het gebied van social media? Social media uitbesteden is dan misschien een oplossing voor jou.
Wil je graag meer informatie van een online marketing bureau? Twijfel dan niet en neem gelijk contact op met Comaxx.