Wat is SEA?
SEA, oftewel Search Engine Advertising, kan een goede toevoeging zijn aan jouw online marketing strategie! Door middel van betaalde reclame zorg je ervoor dat jouw bedrijf beter vindbaar is via zoekmachines. Als je SEA goed toepast, zal je merken dat jouw site meer bezoekers krijgt.
Hoe kan je zelf beginnen met SEA?
Allereerst moet je bedenken wat je met SEA wil bereiken. Over het algemeen zijn er drie verschillende doelen: een zo groot mogelijk bereik creëren, het aantal clicks verhogen en het vergroten van je conversie. Daarnaast is het belangrijk dat je een of meerdere kernwoorden kiest die je terug laat komen in de advertenties. Wanneer je zowel algemene als specifieke kernwoorden kiest, dan creëer je de beste balans. Maar, wanneer je te vaak kernwoorden gebruikt, zal het averechts werken.
In Nederland wordt Google Ads het meest gebruikt voor SEA. Over het algemeen werkt Google Ads snel en effectief. Een voordeel is dat je je eigen doelgroep en kernwoorden kan bepalen. Ook bepaal jij wanneer de advertentie wordt getoond. Zo kan je binnen een relatief korte tijd al veel resultaat behalen.
SEA uitbesteden
Wil je graag SEA toepassen, maar heb je geen idee hoe? Je kan het heel gemakkelijk uitbesteden aan een online marketing bureau. Er zijn steeds meer online marketing bedrijven die zich specialiseren in SEA, dus genoeg keuze! Op die manier kan jij al je tijd besteden aan je bedrijf en zorgen zij dat jouw site goed vindbaar is. Let er wel op dat je een online marketing bureau kiest waarvan je weet dat ze goed resultaat zullen leveren. Als SEA verkeerd wordt uitgevoerd, kan het namelijk negatieve gevolgen hebben voor jouw site.