Tegenwoordig is de marketing meer online dan offline te vinden. Onder offline marketing vallen folders en kranten, terwijl onder online marketing alles wat zich online afspeelt valt. Online marketing wordt steeds populairder en is ook bijna niet meer weg te denken. Men gaat steeds meer gebruik maken van diverse apparaten online, zoals een smartphone, een tablet, laptop of desktop. De consumenten die veel tijd online doorbrengen kan je door middel van social media het best bereiken. De meest bekende social media kanalen zijn Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest. Alle kanalen zijn makkelijk te gebruiken en heel handig om in te zetten voor de marketingstrategie van jouw bedrijf. Echter is het wel belangrijk dat je er niet helemaal blanco in gaat, maar juiste het meeste uit je online marketing kan halen. Wil jij ook het maximale uit je social media halen? Lees dan gauw verder hoe je je social media strategie kan verbeteren.
Maak een content planning
Zomaar iets plaatsen online is geen goede oplossing om je content mee te vullen. De post die zonder nadenken zijn geplaatst, zijn vaak ook de posts die het minst goed er voor staan. Het is belangrijk dan een post goed overkomt en doordacht is, daarom is een content planning maken hiervoor de oplossing. Je kan er voor kiezen om per week een content planning te maken of per maand. Zo kan er vooraf gebrainstormd worden wat er allemaal online komt. De post kunnen worden voorbereid en zelfs worden ingepland, zodat het niet wordt vergeten. Niet alleen de info van je post, maar ook de bereikbaarheid is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie. Door alles goed de doordenken bereik je meer mensen en kan je afhankelijk van je doelgroep juist op gunstige tijden wat posten.
Kostbare content maken
Je doelgroep let niet alleen op je bericht wat je deelt, maar ook de content zelf wordt veel naar gekeken. Het is dan ook belangrijk dat zowel jouw boodschap als de soort content die jij gebruikt bij elkaar aansluit. Lukt dit je niet alleen, dan kan je nog overwegen om een online marketing bureau in te schakelen, zoals de social studio.